Narrowcasting in de Retail


Onder invloed van de gediversifieerde retailmarkt, zijn consumenten op zoek naar nieuwe manieren van winkelen die aan hun individuele behoeften voldoen. Als zodanig moet winkeliers een ander soort interactieve shopping ervaring creëren die niet alleen kan concurreren met concurrenten maar ook met online shopping. Er vinden 2 veranderingen plaats, de een is de veranderende retail omgeving en de ander is de consument.

De veranderende retail omgeving

De detailhandel heeft een grote transformatie ondergaan, de macht verschuift van fabrikanten naar distributeurs naar de detailhandel en, ten slotte, naar de consument. Men krijgt concurrentie van niet-traditionele bronnen, met name grensoverschrijdende online retail, dit heeft gesneden in marges van de distributeurs. De wereldwijde financiële crisis heeft de retailmarkt achtergelaten in een staat van aanhoudende recessie. De strikte grenzen tussen de virtuele en fysieke winkelen zijn begonnen te verdwijnen.

De nieuwe consument

De consument van vandaag is steeds meer informatie gestuurd en ervaringsgericht. Zij hebben meer toegang tot informatie kanalen dan dat men slechts 10 jaar geleden had. Grootschalige gebruik van mobiele apparaten en social media heeft hiertoe bijgedragen.
Met de toename van mobiele apparaten en gebruiker gegenereerde review sites, baseert de consument van vandaag zich op de gegevens van deze informatie en bepaald zo het koopgedrag bij het winkelen voor producten en diensten. Als gevolg hiervan wordt het steeds meer een uitdaging voor retailers om zich te onderscheiden van de concurrentie.

In-store sfeer is uitgegroeid tot de meest kritische attribuut voor koper loyaliteit omdat consumenten retailers belonen die hun een onvergetelijke shopping ervaring bieden.

Hoe kan narrowcasting helpen?

De inzet van narrowcasting heeft een positief effect op de in-store ervaring.  
Door de schermen te voeden met diverse content kan men een rijke informatieomgeving laten zien.
Tekst, video en hd foto’s en afbeeldingen dragen hiertoe bij.
Door de inzet van narrowcasting kunnen ook heel gericht bepaalde producten onder de aandacht van bezoekers worden gebracht. Met al de uitdagingen van tegenwoordig, is het noodzakelijk dat retailers zich aanpassen door zich duidelijk te onderscheiden en een in-store ervaring creëren.


Over ons

Wij zijn Local TV - een snelgroeiende en dynamische organisatie. Met meer dan 10 jaar ervaring in de digitale media.

Volg ons via:

    

Contact

Voor vragen, productinformatie of productdemonstratie neem contact met ons op via:

  info (@) localtv.nl
  +31 43 6014474
  +31 65 5813582
  Panhuis 25 - 6305 AR - Schin op Geul